وقتی به سراغ بهترین شرکت برندسازی می روید، انتظار دارید تا برای برند شما یک لوگوی جذاب و با کیفیت طراحی کند. تفاوتی نمی کند که شما قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید دارید و یا به دنبال بازآفرینی (ری برندینگ) برند فعلی تان هستید. در هر حال طراحی یک لوگوی تمام عیار، یک گام ضروری در این روند است. طراحی یک لوگوی با کیفیت، پیچیده تر از آن چیزی است که احتمالا فکر می کنید و هزینه این تصور اشتباه، می تواند بسیار گزاف است.

لوگو طراحی شده، بخشی جدایی ناپذیر از برند شما خواهد شد و اولین چیزی است که مشتریان هنگام مواجهه با شرکت شما می بینند. اگر می خواهید یک لوگو مناسب برای شرکت خود طراحی کنید که نتیجه دلخواه و مطلوب داشته باشد، باید نگاهی به تجارب گذشته و نمونه های قوی طراحی شده داشته باشید. همه لوگوهای با کیفیت، بدون در نظر گرفتن برندهایی که نمایندگی می کنند، دارای چند ویژگی کلیدی مشترک هستند. در ادامه پنج ویژگی اساسی و مهم یک لوگوی قدرتمند و تاثیرگذار آورده شده است.

 

1- سادگی

از لوگوتایپ زیبای “کوکا کولا” گرفته تا طراحی تمیز لوگوی اپل، بهترین لوگوها، ساده ترین لوگوها هستند. لوگوهای ساده بلافاصله قابل تشخیص اند، و این باعث می شود آنها یک گام از رقبای خود جلوتر باشند. در مومنتوم، ما زمان قابل توجهی را برای حفظ سادگی در تمام لوگوها و لوگوتایپ ها صرف می کنیم و تلاش می کنیم تا لوگوها به صورت مینیمال طراحی گردند. طراحی لوگو به صورت مینیمال کاری پیچیده و دشوار است و ما برای طراحی لوگوهای مشتریانمان، چند هفته زمان اختصاص می دهیم. ما ده ها لوگو که ممکن است مشتری هرگز آن ها را مشاهده نکند و از طراحی آنان خبردار نشود، بررسی می کنیم. تمام این تلاش و کوشش برای این است که یک لوگوی منحصر به فرد برای کسب و کار منحصر به فرد مشتری ارائه نماییم. لوگوهای با کیفیت، نمادین و ماندگار هستند و مانند نقطه ثقلی برای سایر عناصر و اجزای برند به حساب می آیند.

 

2- مرتبط بودن

بهترین لوگوها آن هایی هستند که ارتباط مشخصی با برندهایی که نمایندگی می کنند، دارند. در مورد لوگو های نمادین مورد علاقه خود فکر کنید، از لوگو IBM گرفته تا لوگو اپل و لوگوی به ظاهر نامانوس نایک. این لوگوها تمام زحمت برندسازی را به دوش نمی کشند، بلکه مجموعه ای از تصاویر، ایده ها، رنگ ها، نوع و بیان آن علامت و لوگو است که در ذهن مخاطب بازنمایی شده و نسبت به یک موضوع تداعی می کند. این تداعی و بازنمایی با گذشت زمان و در طول سال ها ایجاد خواهد شد و نشان می دهد که چه ویژگی هایی در مورد این شرکت وجود دارد. اما اشتباه نکنید، این برندها به میزان قابل توجهی در طراحی یا بازطراحی لوگوی خود سرمایه گذاری می کنند و بعد از آن همچنان با انجام فعالیت های بازاریابی و تبلیغات از لوگوی خود در بازار پشتیبانی می کنند.

 

3-  به یاد ماندنی

همه لوگوهای عالی، صرف نظر از شرکت هایی که این لوگوها به آنان تعلق دارد، فورا قابل تشخیص و قابل یادآوری هستند. هنگامی که به این لوگوهای نمادین نگاه می کنید، ناخواسته شرکت هایی را که نمایندگی می کنند به خاطر می آورید. فورد، BMW، فولکس واگن، Target، Best Buy، Starbucks و آمازون، هر یک از آنها یک تداعی کننده به حساب می آیند و ما بلافاصله پس از آنکه نام آنان را می شنویم، لوگوی آنان را به خاطر می آوریم. این موفقیت چیزی نیست که به طور اتفاقی برای این برند ها رخ داده باشد بلکه با تلاش، سرمایه گذاری، استفاده بهینه از منابع و هدف گذاری صحیح حاصل شده است.

 

4-  مقیاس پذیری

بهترین لوگو ها به راحتی مقیاس پذیر هستند، به این معنی که آنها بدون توجه به اندازه بزرگ یا کوچکشان زیبا دیده می شوند. مقیاس پذیری در عصر اینترنت بیشتر اهمیت دارد، زمانی که بازدیدکنندگان وب سایت شرکت از انواع دستگاه ها با اندازه های مختلف صفحه نمایش استفاده می کنند.

 

5- تمایز

داشتن یک لوگو شرکتی که ممکن است با چیزی دیگر اشتباه گرفته شود، یک اتفاق بسیار خطرناک است و به تصویر برند شما بسیار آسیب می زند. بهترین لوگوها دارای بیشترین تمایز هستند. ممکن نیست که لوگوی نمادین و منحصر به فرد اپل با لوگوی یک شرکت کامپیوتری دیگر اشتباه گرفته شود یا لوگوی کوکاکولا به راحتی قابل تشخیص از سایر رقبا است.

 

اگر برای برندسازی و یا تبلیغات برند خود نیاز به کمک دارید، امروز با ما تماس بگیرید و گپی دوستانه با مشاوران ما داشته باشید. ما خود را متعهد به پیشرفت مشتریانمان می دانیم.