آیا وقت آن رسیده است که برندتان را بازآفرینی کنید؟ یک آژانس برندسازی چطور می تواند در بازآفرینی برندتان (Rebranding) به شما کمک کند؟

 

در طول مسیر رشد و توسعه کسب و کارتان، به نقطه ای خواهید رسید که بازآفرینی برند (ریبرندینگ) ضروری خواهد بود. فرآیند بازآفرینی برند یک بار دیگر بر برند شما تمرکز می کند و با شناخت نقاط ضعف و قوت برندتان و در نظر گرفتن شرایط، اقدام به طراحی یک برند مدرن تر با هویتی کامل تر می نماید. این فرآیند نقطه تمایز کسب و کار شما را یافته و به برند شما شانس زندگی جدید و پر سودی را خواهد بخشید.

 

 

یک شرکت برندسازی می تواند با بررسی شرایط برند شما، راهنمایی لازم در مورد اینکه آیا شما در این مرحله به بازآفرینی برند نیاز دارید را ارائه دهد.

در ادامه چند دلیل برای بازآفرینی برند ذکر شده است.

 

به روزرسانی ظاهر برند

نیاز به یک تصویر و ظاهر مدرن تر، مهمترین انگیزه کسب و کارها برای بازآفرینی برند است. اگر برند شما قدیمی به نظر می رسد یا هویت و طراحی ضعیفی دارد، وقت آن رسیده که بازسازی شود و شما صاحب یک برند مدرن تر و احتمالا مینیمال تر شوید. یک ریبرندینگ موفق و حرفه ای، علاوه بر حفظ مشتریان قدیمی، در جذب مشتریان جدید نیز به شما کمک خواهد کرد.

 

مزیت رقابتی

آیا رقابت در صنعت شما رو به رشد است، اما شما متناسب با آن رشد نمی کنید؟ شرکت ها در بسیاری از مواقع نسبت به از دست دادن سهم بازار یا کاهش فروششان با استفاده از یک ریبرندینگ به موقع واکنش نشان می دهند. ریبرندینگ برنامه ریزی شده، برند شما را در مرکز توجهات قرار می دهد و احساساتان مشتریانتان را تحریک می کند و همچنین، کسب و کار شما را قادر به رقابت با سایرین خواهد کرد. برای انجام یک ریبرندینگ صحیح، لازم است تا نقطه تمایز برندتان را بیابید و با در نظر داشتن هویت برندتان، همه چیز را حول محور نقطه تمایز کسب و کارتان بنا کنید.

 

ابهام و سردرگمی

اگرحواستان را به درستی جمع نکنید، ممکن است برندتان به مجموعه ای درهم و برهم از عناصر و اجزا تبدیل شود. اگر شما ثبات و یکپارچگی کافی در استفاده از لوگوها، تایپوگرافی، پالت های رنگی، تصاویر، پیام ها و لحن ارتباطی نداشته باشید،  برند شما از اسکیزوفرنی! رنج می برد اما خبر خوب این است که برای آن درمان وجود دارد. این نوع ریبرندینگ زمانی اجرا می شود که یک شرکت نیاز به ایجاد یکپارچگی و همنواختی بیشتر در برند و اجزای برند خود داشته باشد که به کمک این یکپارچگی می تواند بر ناکارآمدی و بهره وری پایین برند خود غلبه کند و مشتریان خود را از سردرگمی نجات دهد.

 

دنیای کسب و کار تغییر کرده است

بسیاری از شرکت ها مدل های کسب و کار خود را تغییر داده و یا با بهبود و اضافه کردن خدمات و محصولات جدید در تلاش هستند تا توان رقابتی و سود آوری خود را افزایش دهند. اگر شما قبلا فعالیت X را انجام می دادید اما اکنون X و Y را انجام می دهید، زمان آن است که برای بازآفرینی برندتان آماده شوید. مشتریان شما فقط می دانند که شما X را انجام می دهید مگر اینکه راهی پیدا کنید که آنها از فعالیت Y شما نیز با خبر شوند. تفاوت یا تغییر فعالیت های یک کسب و کار، یکی از اصلی ترین دلایل نیاز به ریبرندینگ است.

 

برند شما ابزار نفوذ شما است

حتی اگر شما معمولی ترین چیزهای روی زمین را می فروشید، هیچ دلیلی وجود ندارد که برند شما خسته کننده باشد. اگر برند شما هیچ مشخصه متمایزی ندارد، دلیل آن این است که شما از زاویه مناسب به آن نگاه نکرده اید یا برای یافتن نقطه تمایز خود به اندازه کافی جستجو نداشته اید. راه حل این است که از آژانس برندینگ خود بخواهید یک کانسپت طراحی اصیل و معتبر برای شما پیدا کند و سپس با به کارگیری خلاقیت و بیان داستان برندتان، مردم را شگفت زده کنید. اگر از تجربه بهترین شرکت برندسازی کمک بگیرید، می توانید از دل یک برند ملال آور، یک برند جذاب بسازید.

 

تداعیات منفی

در بعضی موارد به علت اتفاقات یا اشتباهات یک کسب و کار، نگرشی منفی نسبت به برند یک شرکت ایجاد می شود. جدا کردن یک برند از این تداعیات و تصاویر منفی، کاری بسیار سخت و زمانبر است اما بازآفرینی برند (ری برندینگ) می تواند یک راه حل و یک استراتژی بازاریابی برای نجات برند از این تداعیات و تصاویر منفی باشد. گاهی اوقات این روش موثر است اما در برخی اوقات برای این کار خیلی دیر شده است.

 

ادغام شرکت ها یا خرید سایر شرکت ها

تغییر مالکیت شرکت ها، اغلب با ریبرندینگ آن شرکت همراه است تا بدین ترتیب این تغییر مالکیت به مخاطبان اعلام شود و نیز الزامات قانونی رعایت گردد. تحت یک مالکیت جدید، احتمالا ارزش ها، چشم انداز، ماموریت و اولویت های یک شرکت دستخوش تغییر می شود. این یک فرصت طلایی برای همسان سازی استراتژی های جدید و اجزای برند است که تاثیر این همسان سازی در اهداف، چشم انداز، هویت، پیام و شخصیت جدید قابل مشاهده خواهد بود.

 

تغییر نام برند

گاهی اوقات نام برند شما برای کسب و کارتان مناسب نیست یا به طور کلی نام بدی به حساب می آید. شاید نام برند شما دیگر برازنده کسب و کارتان نباشد و یا اینکه بر سر نام برندتان وارد یک دعوای حقوقی شده باشید. در هر صورت، تغییر نام  برند باعث تولد یک موجود جدید می شود و فرصتی ایده آل برای بررسی کل برند فراهم می آورد.

 

توسعه کسب و کار

برخی از استارتاپ ها بدون داشتن یک برند حرفه ای شرع به کار می کنند و وارد مسیر توسعه می شوند. در این شرایط، بازآفرینی برند یک گام مهم برای کسب و کارهای نوپا است تا در قیاس و رقابت با برندهای معتبر و قدیمی تر، به طور جدی مورد توجه قرار گیرند.

 

هنگامی که بحث بر سر بازآفرینی برند است، خطرات و فواید بسیاری به صورت توامان ظاهر می شوند. تصميم به بازآفرینی برند و ریبرندیگ، نباید به راحتی و بدون داشتن دلایل استراتژیک قوی اتخاذ شود. نکته حائز اهمیت دیگر در این تصمیم، کمک گرفتن از یک آژانس برندسازی برای اجرای درست و اصولی این فرآیند است. این آژانس برندینگ جهت ارائه مشاوره برندینگ و راهنمایی شما در طول این فرآیند راهگشا خواهد بود.

 

اگر شما تمایل به بازآفرینی برند خود دارید و یا اینکه در این مورد نیاز به راهنمایی دارید، با ما تماس بگیرید تا برای یک مشاوره تلفنی رایگان هماهنگی انجام دهید. مومنتوم می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا وقت آن است که برند خود را بازنگری، تجدید و بازسازی کنید و این کار را چطور به بهترین شکل انجام دهید.