چرا برخی از صاحبان کسب و کار در مورد استخدام یک آژانس برندسازی تردید دارند؟

بزرگترین دلیل آن هزینه است. دلایل دیگر عبارتند از عدم آگاهی کامل از آنچه یک آژانس برندسازی انجام می دهد و اینکه این آژانس چگونه می تواند به رشد و توسعه کسب و کار کمک کند. ساخت یک “برند”، یکی از مهمترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید انجام دهید ولی ارزش و اهمیت آن اغلب نادیده گرفته می شود. استخدام یک آژانس برندینگ می تواند در بلندمدت با ایجاد یک برند قوی و اعتباربخشی به کسب و کار شما در میان رقبا، هزینه های بازاریابی، تبلیغات و حتی هزینه های منابع انسانی شما را کاهش دهد.

برخی از شرکت های بزرگ، بودجه لازم را برای استخدام یک مدیر بازاریابی، مدیر برند یا یک تیم بازاریابی داخل سازمانی در نظر گرفته اند. در این شرایط، این شرکت ها تردید دارند که چرا علیرغم در اختیار داشتن یک تیم بازاریابی داخلی، نیاز به یک آژانس برندسازی نیز دارند. خب، حتی اگر یک فرد به صورت تمام وقت در اختیار داشته باشید، این احتمال وجود دارد که این فرد نیاز به راهنمایی، هدایت و کمک برای یکپارچه سازی تمامی اجزای برند و نقاط تماس برند داشته باشد و در نهایت موضوع مهم این است که یک آژانس برندسازی، تمامی اتفاقات را از دیدگاه خارج سازمانی و از زاویه دید متفاوت و البته تخصصی مشاهده و ارزیابی می کند.

 

بهترین شرکت برندسازی چطور به کسب و کار شما کمک می کند؟

در ادامه چند دلیل برای همکاری با یک آژانس برندسازی معتبر را با هم می خوانیم.

 

چشم انداز و تصویر بزرگ

ساخت یک برند، یعنی داشتن یک چشم انداز و تصویری کلی از کسب و کار. ایجاد یک برند جامع که همواره هویتی منحصر به فرد دارد و می تواند ضمن بیان یک داستان قانع کننده، مشتریان را به خود جذب کند، مهارتی بسیار ویژه و تخصصی است. برای رسیدن به این هدف باید بتوان هم چشم انداز صحیحی ترسیم نمود و هم بر اساس آن چشم انداز، گام های اجرایی صحیحی برداشت. یک آژانس برندسازی حرفه ای، تمامی جزئیات و پیچیدگی های ساخت یک برند، از ایده ابتدایی تا نتیجه نهایی آن را می داند و در کنار این دانش، تجربه کار با شرکت های گوناگون در شرایط متفاوت را دارد. تجربه و  توانایی آژانس برندسازی برای دیدن چشم انداز و تصویری بزرگ از سازمان شما و کمک به برند شما در شرایط پیچیده بازار، بسیار مهم و ارزشمند است.

 

خلاقیت

هنگامی که شما یک آژانس برندسازی استخدام می کنید، از داشتن یک دسته ذهن استراتژیک و خلاق در پروژه های خود بهره مند خواهید شد. آژانس های برندسازی اغلب استراتژیست ها، بازاریابان، کپی رایترها، طراحان، تصویرگران و دیگر استعدادها را در مجموعه خود دارند که به طور ذاتی ایده هایی هیجان انگیز و جذاب ارائه می دهند.

 

ثبات و یکپارچگی

بسیاری از شرکت هایی که به سراغ ما می آیند و مومنتوم را به عنوان آژانس برندسازی خود انتخاب می کنند، اغلب شرکت هایی هستند که به طور گسسته و مقطعی فعالیت های برندسازی را انجام داده اند اما به دلیل عدم یکپارچگی فعالیت هایشان، مجموعه ای نامتقارن از بخش های مختلف برند را در مقابل خود و علیه خود می بینند. یک آژانس برندسازی حرفه ای می داند که یکپارچگی و همگونی – از نام برند، استراتژی برند، جایگاه برند، پیام برند، ارزش های برند، شخصیت برند، وبسایت، شبکه های اجتماعی و … – برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است و البته در ایجاد این یکپارچگی تخصص کافی دارد.

 

استفاده حساب شده و منطقی از پول شرکت شما

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، احتمالا یک بودجه کلان برای برندینگ خود ندارید. اگر شما یک شرکت یا سازمان بزرگ هستید، ممکن است پول بیشتری جهت ساخت برند خود داشته باشید. در هر صورت، چگونه می توان از ریال به ریال بودجه خود بیشترین استفاده را ببرید؟ یک آژانس برندسازی تخصصی، می تواند به ترتیب اولویت هایی را که شما به آن نیاز دارید برنامه ریزی کند و به شما کمک کند تا مراحل برندسازی را به صورت مقرون به صرفه اجرایی کنید.

 

خیالتان راحت! مدیریت برند در حال انجام است

هنگامی که تصمیم به بکارگیری یک آژانس برندسازی گرفتید، مهم است که این آژانس بتواند در طول مسیر و در طی زمان به شما کمک کند. هنگامی که یک برند خلق شد، یا دست به بازآفرینی برند (ری برندینگ) زدید و یا برند جدیدی را به بازار معرفی کردید، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا این برند با گذشت زمان کم رنگ و کم اثر نشود. شرکت شما در طول این مسیر، نیازهای مختلفی مانند معرفی یک محصول جدید، ساخت یک تیزر تبلیغاتی یا موشن گرافی، وبسایت جدید، تبلیغات جدید، عکاسی تبلیغاتی و … خواهد داشت. یک آژانس برندسازی توانمند می تواند در طراحی وساخت تمامی این موارد همراه شما باشد، چرا که این آژانس قبلا برند شما را به خوبی طراحی و پیاده سازی کرده و به طور دقیق می داند که چه محدودیت هایی دارید و یا چه نکاتی باید جهت حفظ یکپارچگی برند شما رعایت شود. هنگامی که آژانس برندسازی مومنتوم، برند شما را مدیریت می کند، می توانید با خیال راحت به کاری که در آن بهترین هستید بپردازید و کسب و کارتان را به پیش برانید.

 

دانش متقابل صنایع مختلف

واحدهای داخلی سازمان، تنها از اشتباهات خود درس می گیرند و تجارب آن ها محدود به صنعت خود است اما بسیاری از آژانس ها در صنایع مختلف مشغول به ارائه خدمت به مشتریان خود هستند. اغلب، دانش حاصل از انجام کار در یک صنعت می تواند برای صنایع دیگر نیز سودمند باشد. تنها با داشتن یک آژانس برندسازی در کنارتان، می توانید آگاهانه تر قدم بردارید و از تجارب صنایع دیگر به خوبی بهره مند شوید.

 

اگر برای برندسازی و یا تبلیغات برند خود نیاز به کمک دارید، امروز با ما تماس بگیرید و گپی دوستانه با مشاوران ما داشته باشید. ما خود را متعهد به پیشرفت مشتریانمان می دانیم.